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現在の場所: ホーム 担当教員 教務ユーザ Syllabus2015 Seminar on International Labour and Human Rights(国際労働・人権論演習)

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科目名 Seminar on International Labour and Human Rights(国際労働・人権論演習) 
担当教員 Kagawa, Kozo(香川 孝三)
授業の目的、または到達目標 To understand more deeply the problem on labour and human rights from field work.
紙に書かれた資料だけでなく、聞き取り調査によって労働や人権の問題への理解を深めること
(learning goal)
can do field work
授業の概要 Field work outside lecture at the university and consider the factual situations on labour and human rights.
学外での聞き取り調査を体験して、実社会での労働や人権の現状を考察する。

授業の形態 Field work, presentation and discussion
受講生の発表とディスカッション、学外での聞き取り調査
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • Explanation of seminar for field work 演習の進め方と人権・労働上の問題の整理
  • Arrangement of hearing points 調査項目を整理 
2
  • Examination of hearing means 聞き取り調査方法の検討 
  • Arrangement of hearing points 調査項目を整理 
3
  • Examination of hearing points (1) 聞き取り調査項目の検討(1)
  • Arrangement of hearing points 調査項目を整理 
4
  • Examination of hearing points (2) 聞き取り調査項目の検討(2)
  • Summary of points 調査項目のまとめ 
5
  • Operation of hearing at NGO 学外での聞き取り調査(1)NGO
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
6
  • Arrangement of hearing results 前回の学外での聞き取り調査の整理
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
7
  • Operation of hearing at local government 学外での聞き取り調査(2)地方自治体  
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
8
  • Arrangement of hearing results 前回の学外での聞き取り調査の整理
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
9
  • Operation of hearing at central government 学外での聞き取り調査(3)政府機関
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
10
  • Arrangement of hearing results 前回の学外での聞き取り調査の整理
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
11
  • Operation of hearing at labour union 学外での聞き取り調査(4)労働組合 
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
12
  • Arrangement of hearing results 前回の学外での聞き取り調査の整理
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
13
  • Operation of hearing at private company 学外での聞き取り調査(5)企業
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
14
  • Arrangement of hearing results 前回の学外での聞き取り調査の整理
  • Arrangement of hearing results 調査内容の整理 
15
  • Conclusion まとめ
準備学習 Examination of hearing points and arrangement of hearing results
調査項目と調査内容の整理
教科書 N. A.
なし
成績評価方法・基準 Report (60%), Behavior of hearing (40%)
レポート(60%)、調査の仕方(40%)

時間割

担当教員 開講学期 開講曜日 開講時限 履修クラス 単位数