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現在の場所: ホーム 担当教員 教務ユーザ Syllabus2010 History and Culture in East Asia(東アジアの歴史と文化)

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科目名 History and Culture in East Asia(東アジアの歴史と文化) 
担当教員 姜 尚中
授業の目的、または到達目標 To comprehend the conditions and possibilities of regional integration in North East Asia in terms with its cultures and history.

北東アジアの地域的統合の条件と可能性を、その文化と歴史に照らして理解する
授業の概要 To consider from multiple perspectives of cultures and history the possibilities for coexistence the two states of the Korean Peninsula in terms with the conditions that could lead to peace and security in North East Asia

北東アジアの平和と安全につながる条件として、朝鮮半島の2つの国の共存の可能性を文化と歴史に関する複合的な観点から考察すること

授業の形態 Lecture, Presentation of Students and Discussion

講義、学生のプレゼンテーション、ディスカッション
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • General Introduction 一般序論
2
  • Historical and Geopolitical Problems (1) 歴史的・地政学的問題(1)
  • Reading, Presentation Discussion
3
  • Historical and Geopolitical Problems (2) 歴史的・地政学的問題(2)
  • Reading, Presentation Discussion
4
  • Korean War (1) 朝鮮戦争(1) 
  • Reading, Presentation Discussion
5
  • Korean War (2) 朝鮮戦争(2)  
  • Reading, Presentation Discussion
6
  • Cold War in North East Asia (1) 北東アジアの冷戦(1)
  • Reading, Presentation Discussion
7
  • Cold War in North East Asia (2) 北東アジアの冷戦(2)
  • Reading, Presentation Discussion
8
  • Development and Culture in South Korea (1) 韓国の発展と文化(1)
  • Reading, Presentation Discussion
9
  • Development and Culture in South Korea (2) 韓国の発展と文化(2)
  • Reading, Presentation Discussion
10
  • Development and Culture in China (1) 中国の発展と文化(1) 
  • Reading, Presentation Discussion
11
  • Development and Culture in China (2) 中国の発展と文化(2)
  • Reading, Presentation Discussion
12
  • Post-Cold war in North East Asia (1) 冷戦後の北東アジア(1) 
  • Reading, Presentation Discussion
13
  • Post-Cold war in North East Asia (2) 冷戦後の北東アジア(2)   
  • Reading, Presentation Discussion
14
  • Regional Integration (1) 地域的統合(1)   
  • Reading, Presentation Discussion
15
  • Regional Integration (2) 地域的統合(2)
  • Reading, Presentation Discussion
準備学習 Homework includes reading the textbook, distributed materials in English

宿題には、教科書、英語の資料(配布されたもの)の読解が含まれています。
教科書 Selig Harrison, Korean Endgame,
A Century Foundation Book, 2000
参考文献 Materials presented at each lecture
事前に資料を用意します。

成績評価方法・基準 Report (70%)
Presentation (30%)

レポート(70%)
プレゼンテーション(30%)

時間割

担当教員 開講学期 開講曜日 開講時限 履修クラス 単位数