文書操作
科目名 | Oral Interpretation |
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担当教員 | 大塚 朝美 |
授業の目的、または到達目標 |
Building on material studied in Phonetics, this class will further develop students' abilities to express themselves effectively |
授業の概要 |
Students will review basic fundamentals of phonetics, including rhythm. They will then study, practice and present samples from various TV commercials, news broadcasts, speeches, stories, movies and dramas. Each student will make two presentations (one group and one individual). Emphasis will be placed on correct pronunciation following the phonetic rules studied and appropriate interpretation and /or expression for the materials. |
科目群/ベンチマーク | Adv. & Int. | ||
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授業の形態 |
グループ又はペア・ワークを中心とした演習を行う。 |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
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準備学習 |
2種類のプロジェクトのスクリプトIPA表記、サンプル教材のIPA表記、また発表のためのクラス外での発音練習がベースとなる。 |
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教科書 |
教科書は使用せず、授業中にハンドアウトを配布する。 |
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参考文献 |
近江誠. 1984. 「オーラル・インタープリテーション入門」 大修館書店 近江誠. 2003. 「感動する英語!」 文藝春秋 近江誠. 2005. 「挑戦する英語!」 文藝春秋 |
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成績評価方法・基準 |
平常点(授業への取り組み、サンプル教材に関する発表や提出物)35%、Group Project(発表、提出物、自己評価)30%、Individual Project(発表、提出物、自己評価)35% |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
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大塚 朝美 | 春学期 | 水曜日 | 3時限 | C | 2 |
大塚 朝美 | 春学期 | 金曜日 | 5時限 | E | 2 |
大塚 朝美 | 秋学期 | 水曜日 | 3時限 | F | 2 |