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現在の場所: ホーム 担当教員 教務ユーザ Syllabus2010 Oral Interpretation

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科目名 Oral Interpretation 
担当教員 上田 洋子
授業の目的、または到達目標 Building on material studied in Phonetics, this class will further develop student's abilities to express themselves effectively.
授業の概要 Students will review basic fundamentals of phonetics, including rhythm. They will then study, practice and present samples from various TV commercials, news broadcasts, speeches, stories, movies and dramas. Each student will make two presentations ( one group and one individual). Emphasis will be placed on correct pronunciation following the phonetic rules studied and appropriate interpretation and/or expression for the materials.

科目群/ベンチマーク Adv. & Int.
授業の形態 共通教材を用いた演習の後、各学生が選んだ詩、劇、映画などで演習を行う。
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  •  orientationと教材の配布、説明
  •  Worksheet 予習
2
  •  Group Project 練習1とサンプル教材
  •  Worksheet 予習
3
  •  Group Project 練習2とサンプル教材
  •  Worksheet 予習
4
  •  Group Project 練習3とサンプル教材
  •  Worksheet 予習
5
  •  Group Project リハーサルとサンプル教材
  •  リハSelf-evaluation
6
  •  Group Project ビデオ撮影本番とサンプル教材
  •  本番Self-evaluation
7
  •  Individual Project 材料検討、ミニpresentation
  •  提出物他
8
  •  Individual Project 材料検討、練習1
  •  提出物他
9
  •  Individual Project 練習2
  •  提出物他
10
  •  Individual Project 練習3
  •  提出物他
11
  •  Individual Project リハーサルと再検討
  •  リハSelf-evaluation
12
  •  Individual Project 再検討
  •  提出物他
13
  •  Individual Project ビデオ撮影本番とまとめ
  •  レポート最終検討
14
  •  レポート提出、OIプロセスのまとめと発展
  •  最終週への課題
15
  • 応用教材
準備学習 一年次で履修したPhoneticsの基礎理論を土台として、様々な教材を独力で英語音声表現できるようにする。そのためには、Phoneticsの理論を毎回復習、準備してくること。 またモデル音声を録音したオーディオテープを使い、演習室でドリル練習を続けること。
教科書 一年次に使用した「Phonetics in Context」、および授業中に配布されるWorksheet
成績評価方法・基準 平常点(授業の取り組み、サンプル教材に関する発表、提出物、クイズほか)35%  Group Project (発表、提出物、Self-Evaluation)30%  Individual Project (発表、提出物、Self-Evaluation)35%

時間割

担当教員 開講学期 開講曜日 開講時限 履修クラス 単位数
上田 洋子 春学期 水曜日 3時限 B 2
上田 洋子 春学期 金曜日 3時限 D 2
上田 洋子 秋学期 水曜日 3時限 I 2
上田 洋子 秋学期 金曜日 3時限 G 2