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科目名 | History and Culture in South Asia(南アジアの歴史と文化) |
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担当教員 | Nagasaki, Nobuko 長崎 暢子 |
授業の目的、または到達目標 |
South Asia is a region, which has developed a great civilization, with diverse religious and cultural traditions of Buddhism, Hinduism, Christianity and Islam embedded over a long period of time. It is also a region, which gave birth to Gandhi’s ideas of non-violence and peace. Why did these ideas emerge in this region? This course explores their relevance to the contemporary world, by placing them in the South Asian historical and cultural context. 仏教、ヒンドゥー教、キリスト教、イスラーム教など多様な宗教、文化と長い歴史をもつ大文化圏である南アジアは、またガーンディーの非暴力・平和思想を生んだ文化圏でもある。この非暴力・平和思想が何故、誕生したのか。その思想の現代における意味を南アジアの歴史、文化との関係のなかに学ぶ。 |
授業の概要 |
Set against the context of modern and contemporary history of South Asia, including the history of Indo-Japanese relations, this course surveys aspects of political history, cultural perceptions, religious thought, the birth of the idea of non-violence and its role. It also examines the impact of the idea of non-violence on the contemporary theories of international relations and peace such as those of Johan Galtung. 南アジアの近代、現代史および日印関係史を中心に、その歴史、文化観、宗教思想、非暴力思想の誕生とその果たした役割さらに、ガルトゥングをはじめとする現代の国際関係論、平和論におけるその影響などを考察する。 |
授業の形態 |
Lecture, Presentation, Discussion, Essay 講義、受講生報告、ディスカッション、レポート |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
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準備学習 |
Reading the textbooks, Preparing presentations and writing a paper 参考書、事前に配布する英語、日本語資料を読んでくること ,小論文を書くこと |
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教科書 |
N. A. なし |
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参考文献 |
Nobuko Nagasaki, Indo:Kokkyo o Koeru Nationalism, Iwanami ,2004. Crispin Bates, Subalterns and Raj; South Asia since 1600,Routledge, 2007. 長崎暢子『インド 国境を越えるナショナリズム』岩波書店 2004、 Crispin Bates, Subalterns and Raj;South Asia since 1600,Routledge, 2007. |
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成績評価方法・基準 |
40% Class work( attendance, participation in discussion)30% Presentation 30% Essay 40% 平常点(出席、授業理解度、議論への参加)30% 発表30% 小論文 |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
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長崎 暢子 | 春学期 | 木曜日 | 5時限 | 2 |