文書操作
科目名 | History and Culture in East Asia(東アジアの歴史と文化) |
---|---|
担当教員 | Kang, Sang Jung 姜 尚中 |
授業の目的、または到達目標 |
To comprehend the conditions and possibilities of regional integration in North East Asia in terms with its cultures and history. 北東アジアの地域的統合の条件と可能性を、その文化と歴史に照らして理解する |
授業の概要 |
To consider from multiple perspectives of cultures and history the possibilities for coexistence the two states of the Korean Peninsula in terms with the conditions that could lead to peace and security in North East Asia 北東アジアの平和と安全につながる条件として、朝鮮半島の2つの国の共存の可能性を文化と歴史に関する複合的な観点から考察すること |
授業の形態 |
Lecture, Presentation of Students and Discussion 講義、学生のプレゼンテーション、ディスカッション |
||
---|---|---|---|
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
|
37 |
|
|
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
|
40 |
|
|
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
|
43 |
|
|
|
44 |
|
|
|
45 |
|
|
|
46 |
|
|
|
47 |
|
|
|
48 |
|
|
|
49 |
|
|
|
50 |
|
|
|
51 |
|
|
|
52 |
|
|
|
準備学習 |
Homework includes reading the textbook, distributed materials in English 宿題には、教科書、英語の資料(配布されたもの)の読解が含まれています。 |
||
教科書 |
Selig Harrison, Korean Endgame, A Century Foundation Book, 2000 |
||
参考文献 |
Materials presented at each lecture 事前に資料を用意します |
||
成績評価方法・基準 |
Report (70%) Presentation (30%) レポート(70%) プレゼンテーション(30%) |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|
姜 尚中 | 秋学期 | 2 |