文書操作
科目名 | Academic Listening II |
---|---|
担当教員 | 瀧川 禅、森田 るり子、Greisamer, Michael A.、辰巳 桂子、飯田 依子、Bayer, Konrad S. |
授業の目的、または到達目標 |
To improve students' ability to listen to academic lectures and to develop note-taking skill |
授業の概要 |
By using university-level materials such as speeches and lectures, students will improve their listening comprehension skills in this course. In addition to listening comprehension, note-taking skills will be introduced as a strategy to improve listening comprehension. Students will also learn how to grasp the meaning of sentences and key words by making full use of their background knowledge relating to the topics. |
授業の形態 |
Listening tasks, lectures, quizzes |
||
---|---|---|---|
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
準備学習 |
Students should do one hour of homework per week for each hour of class meeting time. |
||
教科書 |
Kisslinger, E. (2002). Contemporary Topics 2. (2nd Edition). Longman. |
||
参考文献 |
Dictionaries |
||
成績評価方法・基準 |
Classwork (note-taking, lectures, dictation, etc.) 40% Homework (listening assignments and exercises) 40% Quizzes 20% |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|
Bayer Konr | 春学期 | 火曜日 | 5時限 | I | 2 |
Bayer Konr | 春学期 | 火曜日 | 6時限 | I | 2 |
Greisamer, | 春学期 | 金曜日 | 1時限 | C | 2 |
Greisamer, | 春学期 | 金曜日 | 2時限 | C | 2 |
Greisamer, | 秋学期 | 金曜日 | 1時限 | J | 2 |
Greisamer, | 秋学期 | 金曜日 | 2時限 | J | 2 |
森田 るり子 | 春学期 | 火曜日 | 5時限 | B | 2 |
森田 るり子 | 春学期 | 火曜日 | 6時限 | B | 2 |
森田 るり子 | 秋学期 | 火曜日 | 5時限 | F | 2 |
森田 るり子 | 秋学期 | 火曜日 | 6時限 | F | 2 |
瀧川 禅 | 春学期 | 金曜日 | 3時限 | D | 2 |
瀧川 禅 | 春学期 | 金曜日 | 4時限 | D | 2 |
瀧川 禅 | 秋学期 | 金曜日 | 3時限 | H | 2 |
瀧川 禅 | 秋学期 | 金曜日 | 4時限 | H | 2 |
辰巳 桂子 | 春学期 | 火曜日 | 3時限 | E | 2 |
辰巳 桂子 | 春学期 | 火曜日 | 4時限 | E | 2 |
飯田 依子 | 春学期 | 金曜日 | 7時限 | A | 2 |
飯田 依子 | 春学期 | 金曜日 | 8時限 | A | 2 |
飯田 依子 | 秋学期 | 金曜日 | 7時限 | G | 2 |
飯田 依子 | 秋学期 | 金曜日 | 8時限 | G | 2 |