文書操作
科目名 | Oral Interpretation |
---|---|
担当教員 | 井上 球美子 |
授業の目的、または到達目標 |
Building on material studied in Phonetics, this class will further develop students’ abilities to express themselves effectively. |
授業の概要 |
Students will review basic fundamentals of phonetics, including rhythm. They will then study, practice and present samples from various TV commercials, news broadcasts, speeches, stories, movies and dramas. Each students will make two presentations (one group and one individual). Emphasis will be placed on correct pronunciation following the phonetic rules studied and appropriate interpretation and/or expression for the materials. |
授業の形態 |
幾つかの教材それぞれに適したOral Interpretation(英語音声表現)を考察、実践していく。そして学期前半ではクラス共通Project(Group Project)を、そして後半には学生各自が選び深く取り組んだProject(Individual Project)を、リハーサルを含めVideo撮りを行い、Evaluationする。 |
||
---|---|---|---|
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
準備学習 |
様々な教材の考察、発音練習、およびSelf Evaluationなど |
||
教科書 |
授業中にプリントを配布 |
||
参考文献 |
授業中に紹介 |
||
成績評価方法・基準 |
平常点 35% 授業中課題(各教材の取り組み方および発表なども含む) 20% Phonetics復習(Quizzesおよび宿題なども含む) 15% Group Project 30% IPA表記 5% Video撮りによる発表(アフレコ 10%、劇 10%) 20% Self Evaluation 5% Individual Project 35% Project Plan(Scriptも含む)およびIPA表記 10% Video撮りによる発表(リハーサル 10%、本番 10%) 20% Self Evaluation 5% |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|
井上 球美子 | 春学期 | 金曜日 | 5時限 | A | 2 |
井上 球美子 | 春学期 | 金曜日 | 6時限 | A | 2 |
井上 球美子 | 秋学期 | 金曜日 | 5時限 | F | 2 |
井上 球美子 | 秋学期 | 金曜日 | 6時限 | F | 2 |