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科目名 | Research on Policy of International Cooperation in Education (教育協力政策研究) |
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担当教員 | Maeda, Mitsuko 前田 美子 |
授業の目的、または到達目標 |
In this course, students are able to understand the similarities and differences in the policy and practice of educational assistance among international organizations and donor countries. 本講義では、国連機関及び援助国の教育協力政策や取り組みの相違点についての理解を深める。 |
授業の概要 |
Students compare the policy and approaches of donor organizations, and examine the issues of donor coordination. And, they discuss how the policy of donor agencies has impacted on the educational policy and school activities in recipient countries. 各援助機関の教育援助政策を比較し、援助協調の課題について考察する。また、援助機関の政策が被援助国の教育政策や学校現場に与える影響について議論する。 |
科目群/ベンチマーク | Area-specific Special Research subjects 領域別特殊研究科目群 | ||
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授業の形態 |
Lectures, presentations, discussions 講義、学生による発表とディスカッション |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
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準備学習 |
Students will be required to read assigned materials and prepare for class presentations and discussions.It requires about 3-4 hours per session. 配布資料を読み、ディスカッション、発表の準備をしておく。各回3-4時間の予習が必要。 |
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教科書 |
No textbook is required なし |
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成績評価方法・基準 |
Report レポート提出 (50%) Class work (Participation in discussions and presentations) Oral feedback on student's work is provided in class. 平常点(授業中の発表・議論への参加)(50%) 課題へのフィードバックは授業中に口頭で行う。 |