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科目名 | Policy of International Cooperation in Education (教育協力政策論) |
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担当教員 | Maeda, Mitsuko 前田 美子 |
授業の目的、または到達目標 |
In this course, students are able to understand the issues of education in developing countries and the theory and practice of international cooperation in education. 途上国の教育問題と国際教育協力の理論と実際についての理解を深める。 |
授業の概要 |
This course examines the roles of education in development from various dimensions, such as economics, culture, healthcare and gender. It reviews and discusses the diverse issues of education in developing countries. Also, it deals with the international trend of development cooperation in education. 開発における教育の役割を政治、経済、文化、保健医療、ジェンダーの側面から検討し、途上国の教育を取り巻く諸問題について考察する。また、教育協力の国際的動向を学ぶ。 |
科目群/ベンチマーク | Research Fundamental subjects 研究基礎科目群 | ||
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授業の形態 |
Lectures, presentations, discussions 講義、学生による発表とディスカッション |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
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準備学習 |
Students will be required to read assigned materials and prepare for class presentations and discussions. It requires 3-4 hours per session. 配布資料を読み、ディスカッション、発表の準備をしておく。各回3-4時間の予習が必要。 |
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教科書 |
No textbook is required なし |
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成績評価方法・基準 |
Report (50%) Class work (Participation in discussions and presentations) (50%) Oral feedback on student's work is provided in class. レポート提出(50%)平常点(授業中の発表・議論への参加)(50%) 課題へのフィードバックは授業中に口頭で行う。 |