文書操作
科目名 | Theory of Development Education (開発教育論) |
---|---|
担当教員 | Maeda, Mitsuko 前田 美子 |
授業の目的、または到達目標 |
To acquire knowledge and skills needed as a facilitator of Development Education through examining the theory and practice in the history and content of, and methodologies in, Development Education. 開発教育の歴史・内容・方法について、理論と実践の両面から考察し、開発教育のファシリテーターに必要な知識・技術を身につけることを目指す。 |
授業の概要 |
The content includes in-depth review of the evolving concepts and activities in Development Education, focusing on global issues such as environmental problems, poverty, gender issues, and living in a multicultural society. 開発教育の概念や活動が、環境、貧困、ジェンダー、多文化共生などの視点から展開されてきたことについて学ぶ。 |
科目群/ベンチマーク | Area-specific Research subjects 領域別研究科目群 | ||
---|---|---|---|
授業の形態 |
Lectures, presentations, discussions 講義、学生による発表とディスカッション |
||
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
||
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
||
15 |
|
||
準備学習 |
Students will be required to read assigned materials and prepare for class presentations and discussions. It requires 3-4 hours per session. 配布資料を読み、ディスカッション、発表の準備をしておく。各回3-4時間の予習が必要。 |
||
教科書 |
No textbook is required なし |
||
参考文献 |
A list of reading materials will be distributed in class 参考文献リストを配布する。 |
||
成績評価方法・基準 |
Report レポート提出(50%) Class work (Participation in discussions and presentations) Oral feedback on students' work is provided in class. 平常点(授業中の発表・議論への参加) (50%) 課題についてのフィードバックは授業中に口頭で行う。 |