パーソナルツール
現在の場所: ホーム 担当教員 前田 美子 Syllabus2019 Theory of Development Education (開発教育論)

←講義で検索へ     ←時間割で検索へ

科目名 Theory of Development Education (開発教育論) 
担当教員 Maeda, Mitsuko 前田 美子
授業の目的、または到達目標 To acquire knowledge and skills needed as a facilitator of Development Education through examining the theory and practice in the history and content of, and methodologies in, Development Education.
開発教育の歴史・内容・方法について、理論と実践の両面から考察し、開発教育のファシリテーターに必要な知識・技術を身につけることを目指す。
授業の概要 The content includes in-depth review of the evolving concepts and activities in Development Education, focusing on global issues such as environmental problems, poverty, gender issues, and living in a multicultural society.
開発教育の概念や活動が、環境、貧困、ジェンダー、多文化共生などの視点から展開されてきたことについて学ぶ。

科目群/ベンチマーク Area-specific Research subjects 領域別研究科目群
授業の形態 Lectures, presentations, discussions
講義、学生による発表とディスカッション
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • The concept of Development Education 開発教育の概念
2
  • The history of Development Education (1) 開発教育の歴史(1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
3
  • The history of Development Education (2) 開発教育の歴史(2)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
4
  • The methodology in Development Education (1) 開発教育の手法(1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
5
  • The methodology in Development Education (2) 開発教育の手法(2)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
6
  • Development Education and environmental issues (1) 開発教育と環境問題 (1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
7
  • Development Education and environmental issues (2) 開発教育と環境問題(2)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
8
  • Development Education and a multicultural society (1) 開発教育と多文化共生(1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
9
  • Development Education and a multicultural society (2) 開発教育と多文化共生(2)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
10
  • Development Education and gender issues 開発教育とジェンダー
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
11
  • Development education and porverty (1) 開発教育と貧困問題 (1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
12
  • Development Education and porverty (2) 開発教育と貧困問題 (2)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
13
  • Development Education and SDGs (1) 開発教育とSDGs (1)
  • Preparation for class presentation and discussion ディスカッション・発表準備(3-4 hours)
14
  • Development Education and SDGs (2) 開発教育とSDGs (2)
15
  • Summary まとめ
準備学習 Students will be required to read assigned materials and prepare for class presentations and discussions. It requires 3-4 hours per session.
配布資料を読み、ディスカッション、発表の準備をしておく。各回3-4時間の予習が必要。
教科書 No textbook is required
なし
参考文献 A list of reading materials will be distributed in class
参考文献リストを配布する。
成績評価方法・基準 Report レポート提出(50%)
Class work (Participation in discussions and presentations) 
Oral feedback on students' work is provided in class.

平常点(授業中の発表・議論への参加) (50%)
課題についてのフィードバックは授業中に口頭で行う。