文書操作
科目名 | Research on Multicultural Societies (多文化共生社会論研究) |
---|---|
担当教員 | Mabuchi, Hitoshi (馬渕 仁) |
授業の目的、または到達目標 |
To examine critically the theoretical framework of multiculturalism based on the study of Multicultural Society in the Master Course, and for students to become able to conduct research in their own fields. 多文化共生社会論で得た知見に基づき、これまでの理論をクリティカルに分析して問題の所在を把握すると共に、フィールドにおけるリサーチを実際に遂行できるようにする。 |
授業の概要 |
To study the relationship of multiculturalism and multicultural society with its development in some societies. To acquire the basic skills of research according to the students' themes. 多文化主義と多文化社会との関係を軸に、その理念的展開、実態に基づく多様なアプローチについて学び、個々のフィールドでリサーチを実施する。 |
授業の形態 |
Lecture, discussion, and presentation 講義、ディスカッション、プレゼンテーション |
||
---|---|---|---|
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
||
準備学習 |
The students are required to read assigned materials every week and consider them critically. 資料を読んで、課題を考察してくる。 |
||
教科書 |
Nieto Sonia (2004, 2008) Affirmative Diversity, New York: Longman |
||
成績評価方法・基準 |
Class work (attendance, class participation)平常点(授業への参加、発表): 30% Presentation プレゼンテーション: 30% Research paper エッセイ: 40% |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|
馬渕 仁 | 春学期 | 2 |