パーソナルツール
現在の場所: ホーム 担当教員 Johnston, Scott Syllabus2019 International Presentations (国際プレゼンテーション法)

←講義で検索へ     ←時間割で検索へ

科目名 International Presentations (国際プレゼンテーション法) 
担当教員 Johnston, Scott
授業の目的、または到達目標 To provide students with the skills in giving PowerPoint presentations and oral presentations at academic conferences to international audiences and to help students learn how to respond to questions on the presentations.
授業の概要 This course will cover ways of organizing data in order to present it at conferences. It will also elaborate on how to make clear, easy to understand PowerPoint slides, and how to use visuals in a presentation. This course will also present on how to give presentations drawing on concepts in verbal and nonverbal communication and cultural sensitivity. Students will have numerous opportunities to give presentations in this course.

科目群/ベンチマーク Research Fundamental subjects 研究基礎科目群
授業の形態 Lecture, discussion, reading and presentations
講義、ディスカッション、リーディングとプレゼンテーション
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • Introduction 導入
  • Reading リーディング
2
  • Topics to present and organization 本論の概要と構成
  • Reading on memory リーディング (2 hours)
3
  • Power Point: Plus and minuses パワーポイント:プラス面とマイナス面
  • Discussion ディスカッション (2 hours)
4
  • Power Point formatting パワーポイントの作製 
  • Presentation プレゼンテーション
5
  • Topics and Power point トピックとパワーポイント
  • Reading on memory リーディング (2 hours)
6
  • Student presentations 学生発表
  • Presentation プレゼンテーション
7
  • Review presentation
  • Reflect on your presentation(1.5 hours)
8
  • Audience factor 聴衆の要因 
  • Reading on audience (2 hours)
9
  • Nonverbal factors 非言語の要因  
  • Reading on nonverbal リーディング (2 hours)
10
  • Cultural factors 文化的要因 
  • Reading on culture リーディング (2 hours)
11
  • Student presentations 学生発表  
  • Presentations プレゼンテーション(2 hours)
12
  • Voice, eye contact and drawing in the audience 聞き手を引きつける声、アイコンタクト
  • Reading, presentation リーディング、プレゼンテーション (2 hours)
13
  • Presentations without Power Point パワーポイントを使用しないプレゼンテーション  
  • Reading on use of visuals リーディング (2 hours)
14
  • Answering questions 質疑への返答  
  • Prepare activity (2 hours)
15
  • Poster Presentation ポスタープレゼンテーション
  • Presentations プレゼンテーション (2 hours)
準備学習 Preparation time will involve reading, understanding your data for presentation, and preparing for the presentations.
プレゼンテーションのためのリーディングとデータの理解、プレゼンテーションの準備
教科書 To be decided
適宜決定
成績評価方法・基準 40% class work (participation in discussion, quizzes, homework)
20% Presentation 1 (Power Point)
20% Presentation 2 ( Oral)
20 % Presentation 3 (Poster)

クラスワーク(ディスカッションの参加態度、クイズ、宿題)40%
プレゼンテーション1 20%
プレゼンテーション2 20%
プレゼンテーション3 20%

Feedback
Presentations and Panel are by rubric
Discussions are by oral comments
Short writings are by written comments