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科目名 | Research on Participative Learning (参加型国際学習方法論研究) |
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担当教員 | Johnston, Scott |
授業の目的、または到達目標 |
学習とその複雑性を学ぶ。学生は学習における理論をふりかえり、この領域におけるさらに深いスキルを学ぶ。学習者と教師との関係で、施設・設備、内容に関してはその都度調整をする。目標は、受身的な学習に対して積極的学習をいかに開発するかである。 To provide students with a deeper understanding of learning and its complexities. Students will review theories on learning and spend more time developing skills in this area. The connections between learners, teachers, institution, and context will be explored. Focus will be on developing active ways of learning versus passive ways learning.Students will review theories on learning and spend time developing skills in this area. |
授業の概要 |
このコースでは、学習理論をさらに深く学び、学生は現実の世界においてこの理論を適応させていくことを学ぶ。このように学生は自分のもっている知識と積極的な学習のスキルを駆使して異なった状況におけるプロジェクトを完成させることが求められる。ペーパーを書くには学習した理解をさらに発展させる必要があり、リサーチにおいては学術的な視点が求められ、論理的に内容の深いものが求められる。 This course will look more deeply at theories of learning and provide students opportunities to apply this theory in the real world. Thus, students will need to be involved in different projects in which they can draw on their knowledge and skills of active learning, which makes the learners actively involved. Students will have to write reflective papers on their growing understanding of learning and an academic article on their own research. |
授業の形態 |
リーディング、ディスカッション、ライティングと発表 Reading, discussion, writing, and presenting |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
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準備学習 |
リーディング、発表準備、プロジェクトのための調査とまとめ Preparation will include reading, preparing for presentations, developing a research project and reflective writings |
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教科書 |
適宜決定 To be decided |
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成績評価方法・基準 |
クラスワーク(ディスカッションの参加態度、宿題、リーダーと他の者との会話)40% エッセイ作成 30% 学習計画 30% 40% class work (participation in discussion, homework, discussion leader and other) 30% reflective essays 30% project in learning |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
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