パーソナルツール
現在の場所: ホーム 担当教員 Johnston, Scott Syllabus2015 Special Seminar on Debate(ディベート特別演習)

←講義で検索へ     ←時間割で検索へ

科目名 Special Seminar on Debate(ディベート特別演習) 
担当教員 Johnston, Scott
授業の目的、または到達目標 This class is designed to give students experience in presenting, explaining, and defending different sides of an issue or argument. In addition to arguing for personal opinions and perspectives, editorial comment and analysis will be introduced and practiced.
授業の概要 Students will learn the following skills: (a) how to recognize and construct logical, well-supported arguments in English; (b) how to defend their opinions and viewpoints in English discussions; (c) how to understand and answer questions and opposing arguments; and (d) how to express themselves clearly and persuasively.

授業の形態 Students will participate regularly in dialogue debates, panel discussions, and Question-and-Answer sessions. The focus of language use will be on oral discussion and debate; in some activities, written texts will be created to support oral performance. Some activities will be videotaped.
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • Introduction to Debate and Discussion topics and techniques ディベート・議論における議題とテクニック入門
  • Reading リーディング
2
  • Using Persuasive Language; organizing a speech or presentation; personal topics vs. editorial comment 説得力のある言語使用:スピーチ、もしくはプレゼンテーションの準備;主観的議題 対 社説
  • Reading;prepare Question/Answer session I リーディング 質疑応答セッションI の準備
3
  • Question/Answer session I; using rebuttal,disagreement, and redirection 質疑応答セッションI:反論による議論方法
  • Reading; Prepare Panel Discussion I リーディング;パネルディスカッションI の準備
4
  • Debate dialogue I presentations ディベートI プレゼンテーション
  • Reading; prepare Debate dialogue presentation I リーディング;質疑応答セッションII の準備
5
  • Panel Discussion I presentations パネルディスカッションI プレゼンテーション
  • Reading; research Question/Answer session II リーディング;ディベートプレゼンテーションI の準備
6
  • Question/Answer session II: using supporting evidenceanswering arguments, 中間振り返り演習:ディベートと自己の気づき;ビデオを使用した演習
  • Prepare Panel Discussion II パネルディスカッションIIの準備
7
  • Panel Discussion II presentations ボディラングイッジ、声の高低、口頭による論理展開;ビデオを使用した演習
  • Reading; research Debate dialogue II リーディング;ディベートII のリサーチ
8
  • Debate dialogue II presentations ディベートIII プレゼンテーション
  • Reading; journal entry リーディング; journal entry  
9
  • Using body language, vocal tone, and oral delivery skills; video exercises ディベートIV プレゼンテーション
  • Reading リーディング;ディベート IV の準備 
10
  • Midterm reflective exercise: debate and self-awareness;video exercises 英語での「意味とニュアンス」の表現;ディベートのためのボキャブラリー、文法、言語
  • Reading; prepare Debate dialogue III リーディング 
11
  • Debate dialogue III presentations 復習;まとめ;ファイナルプロジェクトプレゼンテーションの練習;リサーチ内容の組み込み
  • Reading リーディング 
12
  • Expressing meanings and nuances in English;vocabulary, grammar, and language for debate ファイナルプロジェクトプレゼンテーション
  • Reading; prepare Debate dialogue IV リーディング;ディベートIV 
13
  • Debate dialogue IV presentations ディベートIV プレゼンテーション
  • Reading; prepare final projects リーディング;ファイナルプロジェクトの準備
14
  • Review; summary; practice for final project presentation; incorporating research information 復習;まとめ;ファイナルプロジェクトプレゼンテーションの練習;リサーチ内容の組み込み
  • Prepare final projects ファイナルプロジェクトの準備
15
  • Final Project presentations ファイナルプロジェクトプレゼンテーション
準備学習 Students will be expected to spend 3-4 hours a week researching, preparing and practicing their speeches and rebuttals; brief regular reading assignments and journal exercises from the textbook will be assigned every week
学生は一週間に3-4時間程度、リサーチや自らのスピーチや反論
教科書 Let the Debate Begin! Effective Argumentation and Debate Techniques (student's book) ディベートをスタートさせよう!効果的な議論方法とディベートテクニック
by T. Konishi, T. Kanke, and P. J. Collins Tokyo: Tokai University Press, 2007.
成績評価方法・基準 Class work and Homework 平常態度と宿題 30%
Question/Answer sessions (2) 質疑応答セッション(2)10%
Panel Discussions (2) パネルディスカッション(2) 20%
Debates (4) ディベート(4) 20%
Final Project ファイナルプロジェクト 20%

時間割

担当教員 開講学期 開講曜日 開講時限 履修クラス 単位数