パーソナルツール
現在の場所: ホーム 担当教員 笹部 徹 Syllabus2019 Advanced Grammar

←講義で検索へ     ←時間割で検索へ

科目名 Advanced Grammar 
担当教員 笹部 徹
授業の目的、または到達目標 *compose grammatically correct and comprehensible sentences, paragraphs, and essays.
*use various clause types, conditionals, indirect speech, passive voice, and perfect modals correctly.
授業の概要 To become independent grammar learners by identifying and using various means to learn and improve grammar

科目群/ベンチマーク 共通英語科目
授業の形態 (1)課題のリフレクション返却と教材の事前学習を基にターゲットの文法事項を整理する
(2)課題の文法を中心とした内容説明(語彙等の説明も含む)
(3)学習した文法や語彙が使用されている英語の文章を読むまたは書く
(4)文法項目は英文の骨格として日本文化発信を扱った教材の中で抽出しながら説明する
時間割   概要 宿題(予習・復習等)
1
  • Orientation (音声課題を取り込む)
  • USB持参 (mp3 形式)
2
  • *Overseas Assignment:Parts of Speech Review
  • *Class Preparation (30~60分)
3
  • *Family Structure:Sentence Patterns
  • *Class Preparation (30~60分)
4
  • *Autumn Festival:Questions wh, yes no, tag questions
  • *Class Preparation (30~60分)
5
  • *Japanese Marriage System: Passive voice
  • *Class Preparation (30~60分)
6
  • *Job Mobility:Using Gerunds
  • *Class Preparation (30~60分)
7
  • *Fringe Benefits: Relative Clauses
  • Preparation for the Mid-term quiz 1(30~60分)
8
  • *Review: in-class Mid-term Quiz
  • *Class Preparation (30~60分)
9
  • *Year End Bonus: Subordinate Clauses
  • *Class Preparation (30~60分)
10
  • *New Year's Day:Adverbial Clauses
  • *Class Preparation (30~60分)
11
  • *Coming of Age:The singular-plural distiction
  • *Class Preparation (30~60分)
12
  • *Culture Shock:Article Review
  • *Class Preparation (30~60分)
13
  • *Retirement by Age Limit:Article and determiner usage with countable and uncountable nouns
  • *Class Preparation (30~60分)
14
  • *Worse Than Packed Sardines:Referential Expressions
  • Preparation for the final quiz(30~60分)
15
  • Review; In-class Final Quiz
  • *Class Preparation (30~60分)
準備学習 dictation(約30~60分)課題を毎回提出する。配布資料やquiz等を解答しておく。
初回の授業で配布されるシラバスが優先される。授業内容は状況により変更されることがある。
課題に音声教材を使用するのでUSBを持参する。
教科書 『授業中に適宣プリント配布する。dictation 解答及び関連資料、理解を深めるためのquiz等
参考文献 授業中に A Practice English Grammar, Japanese English in Use等適宜プリントを進行に合わせで配布する。
成績評価方法・基準 Classwork: 60% (Check quiz: 15% Writing Assignment: 15% Presentation:15%(Assignment: 15%)課題やレポート内容チェック、必要があればコメント、課題は毎回次のクラスでサインor捺印をして返却:Mid-term quiz: 20% Final Quiz 20%