文書操作
科目名 | Oral Interpretation |
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担当教員 | 上田 洋子 |
授業の目的、または到達目標 |
・Students will be able to deepen their understanding of English sound system. ・Based on theoretical understanding and basic skills from Phonetics 1 and 2, students will be able to carry out practical oral performances, such as conversation from TV dramas and movies, news broadcasts, speeches, and stories. ・Based on class works and projects in this class, students will be able to express themselves more effectively in English. |
授業の概要 |
Students will review basic fundamentals of phonetics, including rhythm. They will then study, practice and present samples from various TV commercials, news broadcasts, speeches, stories, movies and dramas. Each student will make two presentations ( one group and one individual). Emphasis will be placed on correct pronunciation following the phonetic rules studied and appropriate interpretation and/or expression for the materials. |
科目群/ベンチマーク | 共通英語科目 | ||
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授業の形態 |
教科書からのLessonを用いた演習の後、各学生が選んだ詩、劇、映画などで演習を行う。 |
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時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
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準備学習 |
一年次で履修したPhoneticsの基礎理論を土台として、様々な教材を独力で英語音声表現できるようにする。そのためには、Phoneticsの理論を毎回復習、準備してくること。またモデル音声を何度も繰り返し聞き、ドリル練習を続けること。 |
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教科書 |
English sound box (大塚朝美・上田洋子・Kathy Maruyama・今井由美子著、金星堂) |
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参考文献 |
Sounds make perfect (今井由美子他6名共著、英宝社) |
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成績評価方法・基準 |
平常点(授業の取り組み10%、提出物10%、クイズほか20%)40% Core Project (リハーサル10%、 発表10%、提出物5%、Self-Evaluation 5%)30% Individual Project (リハーサル10%、発表10%、提出物5%、Self-Evaluation 5%)30% ・IPAでWorksheetが完成できるようにIPA定着にフォーカスし、クイズで確認後、フィードバックする。 ・テキスト中心に様々な英文スクリプトに挑戦し、リハーサルで個人的に教員が発音チェックをする。 ・課題の提出物に関しては教室で解説し、返却する。 |