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科目名 |
Oral Interpretation
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担当教員 |
井上 球美子、大塚 朝美、上田 洋子 |
授業の目的、または到達目標 |
・Students will be able to deepen their understanding of English sound system.
・Based on theoretical understanding and basic skills from Phonetics 1 and 2, students will be able to carry out practical oral performances, such as conversation from TV dramas and movies, news broadcasts, speeches, and stories.
・Based on class works and projects in this class, students will be able to express themselves more effectively in English.
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授業の概要 |
Students will review basic fundamentals of phonetics, including rhythm. They will then study, practice and present samples from various TV commercials, news broadcasts, speeches, stories, movies and dramas. Each student will make two presentations ( one group and one individual). Emphasis will be placed on correct pronunciation following the phonetic rules studied and appropriate interpretation and/or expression for the materials.
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授業の形態 |
共通教材を用いた演習の後、各学生が選んだ詩、劇、映画などで演習を行う。
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時間割 |
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概要 |
宿題(予習・復習等) |
1 |
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3 |
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4 |
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- Group Project リハーサルとサンプル教材
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- Group Project ビデオ撮影本番とサンプル教材
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7 |
- Individual Project 材料検討、ミニpresentation
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- Individual Project 材料検討、練習1
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9 |
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- Individual Project リハーサルと再検討
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- Individual Project ビデオ撮影本番とまとめ
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準備学習 |
一年次で履修したPhoneticsの基礎理論を土台として、様々な教材を独力で英語音声表現できるようにする。そのためには、Phoneticsの理論を毎回復習、準備してくること。 またモデル音声を録音したオーディオテープを使い、演習室でドリル練習を続けること。
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教科書 |
一年次に使用した「Phonetics in Context」または「Sounds Make Perfect」、および授業中に配布されるWorksheet
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参考文献 |
授業中に紹介する。
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成績評価方法・基準 |
平常点(授業の取り組み、サンプル教材に関する発表、提出物、クイズほか)40% Core Project (発表、提出物、Self-Evaluation)30% Individual Project (発表、提出物、Self-Evaluation)30%
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時間割
担当教員 |
開講学期 |
開講曜日 |
開講時限 |
履修クラス |
単位数 |
上田 洋子 |
春学期 |
水曜日 |
4時限 |
I1 |
2 |
井上 球美子 |
春学期 |
金曜日 |
4時限 |
A1 |
2 |
井上 球美子 |
秋学期 |
金曜日 |
4時限 |
I2 |
2 |
大塚 朝美 |
秋学期 |
月曜日 |
4時限 |
A2 |
2 |
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