文書操作
科目名 | Marketing |
---|---|
担当教員 | 青木 慶 |
授業の目的、または到達目標 |
Students have already studied marketing in the Basic Marketing class in Japanese (マーケティング基礎). In this class, students will not only improve their knowledge of marketing and innovation, but also increase the student`s presentation skills in English. Learning goals: - Can make a presentation of their own ideas in English - Can have an active discussion with each other in English - To write an academic paper |
授業の概要 |
After quick review of basic marketing, students learn the latest marketing and innovation trends. It is required to update the business situation for each. |
科目群/ベンチマーク | BUS3020(715生以前)・BUS3020(716生以降) | ||
---|---|---|---|
授業の形態 |
The first and the last section of each class will be conducted partly in Japanese to understand the outline of the day’s class work. Students have a lot of opportunities to make presentations and to have discussions.In every class, iPad is necessary. |
||
時間割 | 概要 | 宿題(予習・復習等) | |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
参考文献 |
『フリー~〈無料〉からお金を生みだす新戦略』クリス・アンダーソン著 日本放送出版協会 『シェア <共有>からビジネスを生みだす新戦略』 レイチェル・ボッツマン,ルー・ロジャース著 日本放送出版協会 『コトラーのマーケティング3.0 ソーシャル・メディア時代の新法則』フィリップ・コトラー, ヘルマン・カルタジャヤ, イワン・セティアワン著 朝日新聞出版 『アイデア共創の質を高めるしくみ』青木慶著 クロスメディア・パブリッシング |
||
成績評価方法・基準 |
Contribution to the class (40%), Presentation (10% x 5times), Paper (10%) |
時間割
担当教員 | 開講学期 | 開講曜日 | 開講時限 | 履修クラス | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|
青木 慶 | 秋学期 | 火曜日 | 3時限 | 4 | |
青木 慶 | 秋学期 | 金曜日 | 3時限 | 4 |